Υγραεριοκίνηση

Τι είναι το υγραέριο κίνησης

Ο κωδικός LPG σημαίνει Αέριο Πετρελαίου Υγροποιημένο, το οποίο αποτελεί ένα υποπαράγωγο στην διάρκεια της διύλισης του αργού πετρελαίου, σε θερμοκρασία και πίεση περιβάλλοντος που όμως βρίσκεται σε φάση αέρια και γίνεται υγρό σε πίεση 2 bar. To LPG που χρησιμοποιείται στην κίνηση οχημάτων είναι ένα μίγμα από αέρια προπανίου και βουτανίου, τα χημικά και φυσικά χαρακτηριστικά των οποίων δίνουν στα αυτοκίνητα καλές επιδόσεις σε όρους ισχύος, ελαστικότητας και λειτουργίας του κινητήρα.

Η υγραεριοκίνηση (Auto Gas) στην Ευρώπη είναι πολύ δημοφιλής, όλο και περισσότερα άτομα στρέφονται προς τη χρήση υγραερίου ως καύσιμο κινητήρων φιάφορων τύπων οχημάτων (Ι.Χ., επιβατηγά, ταξί, κλαρκ, επαγγελματικά, λεωφορεία κλπ) όχι μόνο γιατί το υγραέριο είναι το οικονομικότερο καύσιμο για την αυτοκίνηση, αλλά και για περιβαλλοντικούς λόγους.

Η ατμοσφαιρική ρύπανση των μεγαλουπόλεων και οι βλαβερές επιπτώσεις που έχουν στην υγεία οι υψηλές συγκεντρώσεις αιωρουμένων σωματιδίων, που προέρχονται κυρίως από την καύση πετρελαίου (diesel στα οχήματα), έχουν ήδη ανησυχήσει, όχι μόνο τις ελληνικές, αλλά και τις αρμόδιες υπηρεσίες σε πολλές χώρες και φυσικά στην Ευρωπαϊκή ένωση.

Ήδη πολλά ευρωπαϊκά κράτη σκέφτοντε σοβαρά να επιστρέψουν στη χρήση μόνο υγραεριοκίνητων αυτοκινήτων στα κέντρα των μεγαλουπόλεων τους.

Η υγραεριοκίνηση προβάλλει ως μια διέξοδος στα παραπάνω προβλήματα η οποία είναι απλή, έφικτη διότι υπάρχει η απαραίτητη υποδομή και ταυτόχρονα ιδιαίτερα αποτελεσματική για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Τα υπέρ

Κίνηση με υγραέριο

Είναι ο πιο σύγχρονος τρόπος αντίληψης σε θέματα οικονομίας, ασφάλειας και αντιρρύπανσης.

1. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ: Το υγραέριο τοποθετείται με προσθήκη κάποιων εξαρτημάτων στο αυτοκίνητο (πιστοποιημένων απο το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Μεταφορών) σε όλους τους τύπους των βενζινοκίνητων οχημάτων (καρμπυρατερ, injection μονού – πολλαπλού ψεκασμού, fsi – tsi).

2. ΚΑΘΑΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Το υγραέριο είναι φιλικό στο περιβάλλον. Ένας κινητήρας LPG εκπέμπει 55% λιγότερους ρύπους από ένα βενζινοκίνητο κινητήρα, κυρίως σε οτι αφορά το CO2 .

3. ΚΟΣΤΟΣ: Το προσιτό κόστος μετατροπής εξαρτάται απο τον τύπο του κινητήρα του αυτοκινήτου (κύλινδροι, κυβισμός, τεχνολογία).

4. ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ: Άμεσσα και γρήγορα γίνεται η απόσβεση του κόστους τοποθέτησης λόγω της διαφοράς τιμής του λίτρου του υγραερίου και της βενζίνης. Υπολογίζεται ότι περίπου στα πρώτα 15,000 χλμ. αποσβένεται τα χρήματα τοποθέτησης.

5. ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής καυσίμου, εναλλάξ χρήση υγραερίου – βενζίνης.

6. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ:
α) Η τιμή του LPG είναι σχεδόν στο ήμισυ της τιμής της βενζίνης.
β) Ο καταλύτης έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
γ) Το LPG είναι ένα καθαρό καύσιμο και …. ο κινητήρας του αυτοκινήτου θέλει λιγότερα service (καθαρότερα μπουζι, αραιότερες αλλαγές λαδιών – φιλτρων).
δ) Αισθητά μειωμένη φθορά του κινητήρα.

7. ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Οι επιδόσεις του κινητήρα του αυτοκινήτου παραμένουν αμετάβλητες. Ένα 2% στη δύναμη επιπλέον της βενζίνης αποδίδεται σε ένα σύστημα πολλαπλού ψεκασμού τελευταίας τεχνολογίας.

8. ΑΣΦΑΛΕΙΑ: Το υγραέριο θεωρείται το ασφαλέστερο καύσιμο (100% ασφάλεια). Ειδικές βαλβίδες ασφαλείας (βεβαιώνει η Ε.Ε.) καθιστούν το LPG είκοσι φορές ασφαλέστερο της βενζίνης για την κίνηση του αυτοκινήτου.

Τα κατά

Κατανάλωση χώρου για την τοποθέτηση φιάλης υγραερίου στο χώρο των αποσκευών.
Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί στρογγυλή φιάλη στο χώρο της ρεζέρβας. (κ’ να μείνει το πορτ παγκάζ ελεύθερο)